
Ongeziene tijden: alle niet essentiële fysieke winkels zijn gesloten. Dat betekent geen inkomsten tenzij uw webshop toch iets kan goedmaken.
Nog geen eigen webshop? Misschien het ideale moment om er toch eens werk van te maken?

Uw verzendverpakking een noodzakelijk kwaad? Gebruik uw verzendverpakking als middel voor klantenbinding. Het ontvangen van uw bestelling en de manier waarop maakt ook deel uit van de klantenervaring.

Eén op twee consumenten vindt dat lokale handelaars te weinig aanwezig zijn op het internet. Dat blijkt uit een enquête van Unizo, KBC en Comeos.

Instagram wordt meer en meer gebruikt door winkeliers. Het is een ideaal instrument om uw producten online te tonen, maar ook om een beeld achter de schermen te tonen.

Sociale media voor uw (web)winkel: ze mogen eigenlijk niet ontbreken, maar wat moet u precies doen? Veel handelaars kiezen ervoor om in ieder geval aanwezig te zijn. Ze delen verschillende soorten berichten, maar een belangrijk punt wordt vaak overgeslagen: het bepalen van de doelgroep. Wie zijn uw volgers? En zijn uw berichten daarop aangepast?

Als u ervoor kiest om een volwaardige webshop te runnen dan wordt u geconfronteerd met een aantal keuzes die u moet maken. Uw klant verwacht na zijn aankoop in uw webshop zijn bestelling thuis, op het werk of eender waar geleverd. Maar wie betaalt de rekening?

Gisteren wou ik een relatiegeschenk kopen, want ik had 's avonds een ontmoeting met deze persoon. Via internet zocht ik in de voormiddag even naar enkele speciaalzaken uit de buurt waar ik een leuk relatiegeschenk kon kopen. Ik vond de website van een winkel waar chocolade, verschillende soorten koffiebonen en diverse theesoorten aangeboden werden. Yep, thee is iets wat mijn relatie graag drinkt, dus dat wordt het. Op de website vind ik de openingsuren... Ok, de winkel is open vandaag, ik ga er straks voor ik naar mijn relatie vertrek even langs om het geschenk te kopen.
Lees verder hoe ik bijna te laat was voor mijn afspraak.

Veel handelaars met een stenen winkel zien e-commerce als een concurrerend verkoopskanaal. Men neemt aan dat een toename van verkopen via e-commerce leidt tot minder verkopen in het fysieke winkelpunt en dat deze toename aan de basis ligt van meer leegstaande handelspanden.
Het Kennisnetwerk Detailhandel bracht hierover een rapport uit waaruit we enkele zaken voor u oplijsten.