De 5 blunders op sociale media

Aanspreking
Uw content moet aansluiten op de behoeften van uw doelgroep. Hoe beter u uw doelgroep kent, hoe groter de kans op succes. Een jonge moeder spreekt u anders aan dan een gepensioneerde fietsliefhebber.
Doel
Kopieer niet wat andere handelaars op sociale media plaatsen. Een kopie wordt al snel als nep gezien. Stel doelen voor uw sociale media-accounts. Denk daarbij verder dan het aantal volgers vergroten, ook de kwaliteit van die volgers is belangrijk.
Betrokkenheid
Focus niet alleen op het aantal likes, maar ook op de betrokkenheid (bijv. het aantal reacties of het aantal keer gedeeld).
De 5 blunders op sociale media
- Incompleet profiel: het is niet onmiddellijk duidelijk wie u bent en wat u doet
- Geen gezicht: ontbreken van duidelijke profielfoto
- Geen doelgroep
- Niet sociaal
- Geen (content)plan: wanneer plaatst u welke content op uw sociale media accounts